Σελίδες

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

νέο περιοδικό – νέος Ερμής ο Λόγιος

       Κάθε νέο περιοδικό που αφορά τον πολιτισμό, όχι καθαρά και μόνο στην απόκτηση γνώσης αλλά ενταγμένο σε ένα σύγχρονο κοινωνικό πλαίσιο προβληματισμού που να επιχειρεί να φέρει την αναζήτηση των ανθρώπινων αναγκών για την εξεύρεση λύσεων ανθρωποκεντρικού φιλοσοφικού χαραχτήρα, προσφέρει στην άνοδο του πνευματικού μας επιπέδου.
       Στην προσπάθεια μας να δώσουμε λύσεις σε τεχνικοοικονομικά προβλήματα του σύγχρονου κόσμου χάσαμε το δρόμο και ξεχάσαμε τον στόχο που είναι οι πραγματικές μας ανθρώπινες ανάγκες.
       Μία ανασκόπηση στις ρίζες μπορεί να μας ωφελήσει  περισσότερο ίσως απ' ότι νομίζουμε.
                                                  Μάκης Αρμενιάκος

 νέο περιοδικό – νέος Ερμής ο Λόγιος



       Ο Νέος Λόγιος Ερμής, τετραμηνιαία έκδοση της Εταιρείας Μελέτης Ελληνικού Πολιτισμού, κυκλοφορεί μετά από μια μακρά και κάποτε επίπονη επώαση σχεδόν τριών χρόνων. 
       Σήμερα, μπορούμε πια να παραδώσουμε το πρώτο τεύχος στην κρίση του αναγνωστικού κοινού. Και το μόνο που μπορούμε να υποσχεθούμε είναι ότι κάθε τεύχος, στη συνέχεια, θα είναι καλύτερο από το προηγούμενο! 
       
       Το περιοδικό διατίθεται στα κεντρικά βιβλιοπωλεία και περίπτερα της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, καθώς και στα κέντρα τύπου της επαρχίας
            
        ακολουθεί ένα μικρό απόσπασμα που επέλεξα.
    Ο Μιχάλης Μερακλής, ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας μας, σε ένα κείμενο υπό τον τίτλο «ανθρωπιστικές σπουδές: το πως και το γιατί», αφού υποβάλει σε κριτική την εξιδανίκευση των αρχαίων που πραγματοποίησε η δυτική Αναγέννηση και ο γερμανικός κλασικισμός, καταλήγει σε μια ισορροπημένη και ταυτόχρονα πρωτότυπη θέαση του αρχαίου κόσμου:    Λοιπόν; Υπήρξε μια φενάκη το αρχαίο μεγαλείο; Δεν είναι φενάκη. Απεναντίας, ο αρχαιοελληνικός κόσμος διδάσκει το πιο δύσκολο μάθημα μεγαλείου.  
       Αυτό που κατορθώνεται μέσα από έναν αγώνα με τις δυνάμεις που ταπεινώνουν, χαμηλώνουν, ευτελίζουν τον άνθρωπο, δυνάμεις που έχουν βαθιές ρίζες μέσα του. Ο αρχαιοελληνικός κόσμος είναι μεγάλος γιατί κατάκτησε –κυριολεκτικά– το μεγαλείο του έχοντας και πλήρη συνείδηση των αδυναμιών του.
       Ο αρχαίος κόσμος είναι ένας δυναμικά συνθεμένος από αντιθέσεις κόσμος.
       Το μεγαλείο του δεν είναι ήρεμο, όπως το έβλεπε ο Winckelmann, είναι δραματικό: γι’ αυτό ακριβώς μεσουράνησε εκεί, τότε, το δράμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η αποφυγή ύβρεων και αισχρολογίας είναι ο μόνος περιορισμός για την δημοσίευση των σχολίων σας.
Δεν λογοκρίνονται οποιαδήποτε σχόλια για τις απόψεις σας, τις ιδέες σας ή η γνώμη σας.
Μπορείτε να γράψετε ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ