Σελίδες

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Έντονη η αντίθεση της Μίκα Ιατρίδη στην απόφαση της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να καταργήσει τα εξεταστικά κέντρα των πανελλαδικών εξετάσεων για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

       Δελτίο τύπου από το πολιτικό γραφείο της βουλευτή Μίκα Ιατρίδη.


pressoffice@iatridi.gr

Την έντονη αντίθεση της στην απόφαση της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να καταργήσει τα εξεταστικά κέντρα των πανελλαδικών εξετάσεων για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, γεγονός που αναγκάζει 350 μαθητές από το Αιγαίο να μετακινηθούν προς την Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, εξέφρασε η Μίκα Ιατρίδη σε ομιλία της στη Βουλή το βράδυ της Τρίτης.

Η βουλευτής Δωδεκανήσου τόνισε ότι το Υπουργείο τηρεί υποκριτική στάση στο ζήτημα αυτό ενώ χαρακτήρισε το συζητούμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και λοιπές διατάξεις», ως ένα νομοσχέδιο σκούπα, το οποίο έτσι όπως είναι δoμημένο δημιουργεί την εντύπωση ότι εξυπηρετεί συγκεκριμένες κομματικές και πολιτικές επιδιώξεις.

Στην ομιλία της, η Μίκα Ιατρίδη σημείωσε ακόμη ότι το Υπουργείο Παιδείας λίγο πριν τις εξετάσεις προχωρά σε ρυθμίσεις που αιφνιδιάζουν τους μαθητές και τους γονείς και ειδικά τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες πολύτεκνων και τρίτεκνων για τις οποίες ουσιαστικά απαγορεύεται το δικαίωμα της μετεγγραφής.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

κατ' αρχήν θα ήθελα να ευχηθώ στα παιδιά που ξεκινούν τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, καλή επιτυχία. Και στους γονείς να ευχηθώ καλό κουράγιο και καλή δύναμη, γιατί και γι' αυτούς η εποχή αυτή είναι εποχή μεγάλης αγωνίας.


Θα ήθελα ακόμη να ευχηθώ καλό ταξίδι και στους τριακόσιους πενήντα μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που αναγκάζονται να μετακινηθούν από τα νησιά του Αιγαίου προς την Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις.

Προσωπικά θεωρώ υποκριτική τη στάση του Υπουργείου Παιδείας να μας λέει σε δελτίο τύπου που εξέδωσε, ότι κριτήριο στις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί η διασφάλιση του αδιάβλητου και της αντικειμενικότητας των εξετάσεων. Αντί δηλαδή το Υπουργείο να αναζητήσει έγκαιρα και να στείλει εξεταστές ώστε να λειτουργήσουν εξεταστικά κέντρα στην περιφέρεια, τι αποφασίζει να κάνει; Στον πονόδοντο, επιτρέψτε μου να πω, αποφασίζει να κόψει το κεφάλι. Και όλο αυτό το βαπτίζουμε απόφαση για το αδιάβλητο και την αντικειμενικότητα των εξετάσεων.

Πράγματι το σλόγκαν του Υπουργείου Παιδείας «πρώτα ο μαθητής» βρίσκει πλήρη εφαρμογή στις αποφάσεις του Υπουργείου. Και επιτρέψτε μου ακόμη να πω ότι το πιο λυπηρό είναι ότι το Υπουργείο εξακολουθεί στην περίπτωση αυτή να θεωρεί ότι έχει το αλάθητο του Πάπα τη στιγμή που όλοι, ακόμη και όσοι προέρχονται από τον κομματικό χώρο του ΠΑΣΟΚ, έχουν καταδικάσει απερίφραστα αυτή την επιλογή.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπό το πρίσμα αυτό και σε μια εποχή που η παιδεία μας πλήττεται από το μνημόνιο -και θυμίζω ότι η ίδια η Κυβέρνηση είχε πει ότι από τις επιταγές του μνημονίου θα εξαιρεθούν η παιδεία και η υγεία- σε μια εποχή που έχουμε σαρωτικές και όπως αποδεικνύεται, χωρίς σχεδιασμό, συγχωνεύσεις σχολείων, σε μια εποχή με συνεχόμενα προβλήματα στις καταβολές των πληρωμών για τις μετακινήσεις των μαθητών και με συνεχείς πειραματισμούς του Υπουργείου Παιδείας, καλούμαστε να συζητήσουμε αυτό το πολυνομοσχέδιο.

Κοιτάξτε, εγώ είμαι νέα Βουλευτής και θα ήθελα να δω κάτι διαφορετικό. Αλλά τι βλέπουμε τελικά; Τακτικές του παρελθόντος, οι οποίες τουλάχιστον για τη δική μου γενιά, μόνο προβληματισμό δημιουργούν. Και εξηγώ τι εννοώ.

Δεν είναι δυνατόν να κατατίθεται από το Υπουργείο ένα νομοσχέδιο σκούπα, ένα νομοσχέδιο που να περιλαμβάνει και ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών. Δεν είναι δυνατόν να παρουσιάζεται ένα νομοσχέδιο, που έτσι όπως είναι δομημένο, δημιουργεί την εντύπωση ότι είναι νομοσχέδιο κομμένο και ραμμένο ώστε να εξυπηρετεί κομματικές και πολιτικές επιδιώξεις, ενός συστήματος για το οποίο οι πολίτες τηρούν πλέον εξαιρετικά επιφυλακτική στάση.

Είπε η κυρία Υπουργός στην επιτροπή ότι το νομοσχέδιο γίνεται πιο μεγάλο απ' ότι θα έπρεπε γιατί υπάρχουν ορισμένα πράγματα, τα οποία ήταν επείγοντα. Και από την άλλη μας μίλησε στην επιτροπή πάλι για διαβούλευση τεσσάρων μηνών. Να έχουμε επείγοντα θέματα και ταυτόχρονα διαβούλευση τεσσάρων μηνών, εμένα μου ακούγεται κάπως αντιφατικό.

Αυτή είναι η πραγματικότητα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Συνεχίζει η Κυβέρνηση να φέρνει νομοσχέδια λίγο απ' όλα για να λέει μετά ότι παράγει σημαντικό έργο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στη συζήτηση επί της αρχής και στο χρόνο που έχω, θα αναφερθώ επιλεκτικά σε ορισμένα ζητήματα που προκύπτουν από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Κατ' αρχήν με τη σύσταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τις συναφείς διατάξεις που προβλέπονται, καθώς και με τη συνακόλουθη κατάργηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στο άρθρο 21, ουσιαστικά, όπως ειπώθηκε και στην επιτροπή, γίνεται μια απόπειρα ώστε να προωθηθεί η χειραγώγηση της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Κι αυτό ειδικά σε ζητήματα παιδείας, είναι πιστεύω ανεπίτρεπτο.

Γενικά το ΠΑ.ΣΟ.Κ. αντί να βελτιώνει μια υπάρχουσα κατάσταση, παρά τα όποια προβλήματα μπορεί να έχει στη λειτουργία της, επιμένει να προχωρά στην κατάργηση. Το ίδιο έκανε και με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Και αυτό το φέρνω σαν παράδειγμα γιατί είμαι νησιώτης Βουλευτής.

Σε ό,τι αφορά στο Ινστιτούτο Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» πάλι ακολουθείται η ίδια λογική. Καταργούμε έναν φορέα με σημαντικότατη κινητή και ακίνητη περιουσία, τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων και αναδεικνύουμε έναν άλλον με αμφιλεγόμενα κριτήρια και αποτελεσματικότητα.

Από εκεί και πέρα το Υπουργείο στο νομοσχέδιο προχωρά στην κατάρτιση θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία πρότυπων πειραματικών σχολείων. Όμως οι ρυθμίσεις που προβλέπονται είναι τουλάχιστον αντιφατικές ως προς τον καθορισμό του συνολικού αριθμού τους, ως προς τα κριτήρια για τον ορισμό σχολικών μονάδων ως πρότυπα πειραματικά σχολεία, ως προς τον τρόπο επιλογής των μαθητών και ως προς τις επιστημονικές μεθόδους που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν.

Τέλος, προφανώς επειδή το Υπουργείο θέλει να είναι στην επικαιρότητα, λίγο πριν τις πανελλήνιες εξετάσεις προχωρά σε ρυθμίσεις όπως η κατάργηση των μεταγραφών για τους πολύτεκνους και τους τρίτεκνους τη στιγμή που ο αριθμός των πολύτεκνων μαθητών δεν ξεπερνά το 30% του συνόλου των μεταγραφόμενων φοιτητών σε κάθε σχολή. Και εδώ, δηλαδή, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και η Κυβέρνησή του πάλι αντί να δώσει τις πρέπουσες λύσεις και να εξετάσει ποιοι επωφελούνται χωρίς να το δικαιούνται από τις μεταγραφές καταργεί έναν καθαρά δημογραφικό κριτήριο.

Ακόμα και η τροποποίηση στον ορισμό του εισοδηματικού κριτηρίου στα 60.000 ευρώ είναι και παραμένει έωλη μια και η αξία των χρημάτων αυτών είναι διαφορετική ανάλογα και με την περιφέρεια που ζει ο καθένας.

Εδώ εφαρμόζεται μια ισοπεδωτική λογική ακριβώς όπως εδώ και ενάμιση χρόνο την εφαρμόζει η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Χαρακτηριστικά θυμίζω τις οριζόντιες περικοπές στους μισθούς και τις συντάξεις.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι γνωστό ότι η μεθοδολογία και η συλλογιστική του Διόφαντου, του μεγάλου Έλληνα μαθηματικού στην αναζήτηση λύσης προβλημάτων σε μορφή εξισώσεων υπήρξε θεμελιώδης στην εξέλιξη του κλάδου των μαθηματικών και της άλγεβρας. Φοβάμαι όμως ότι σε αντίθεση με τον Διόφαντο η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσε ένα νομοσχέδιο εξίσωση που δεν οδηγεί σε λύσεις. Γι' αυτό και το καταψηφίζουμε.

Σας ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η αποφυγή ύβρεων και αισχρολογίας είναι ο μόνος περιορισμός για την δημοσίευση των σχολίων σας.
Δεν λογοκρίνονται οποιαδήποτε σχόλια για τις απόψεις σας, τις ιδέες σας ή η γνώμη σας.
Μπορείτε να γράψετε ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ