Σελίδες

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΤΗΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

pressoffice@iatridi.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΤΗΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μίκα Ιατρίδη

«Δυστυχώς, ο δικός μου ο Νομός, ο Νομός Δωδεκανήσου, σβήνεται από το χάρτη» τόνισε η Μίκα Ιατρίδη μιλώντας την Παρασκευή το πρωί στην ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Επερώτησης, που είχε καταθέσει, μαζί με τους συναδέλφους της νησιώτες βουλευτές της Ν.Δ, με θέμα την απομόνωση της νησιωτικής Ελλάδας.

Στις ομιλίες της η βουλευτής Δωδεκανήσου ανέδειξε την απομόνωση των Δωδεκανήσων, τόσο από το πρόβλημα που προέκυψε με τα πιστοποιητικά του Ρωσικού Νηογνώμονα, όσο και με την αλλοπρόσαλλη πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για τη ναυτιλία και την ακτοπλοΐα.

«Ακόμα δεν έχουμε δει από την Κυβέρνηση ένα συγκεκριμένο σχέδιο και για τις ενδοδωδεκανησιακές και ενδοκυκλαδικές συνδέσεις. Δυστυχώς, έχετε αφήσει τα νησιά, αλλά και τις τοπικές ακτοπλοϊκές εταιρείες στο έλεος του Θεού, των οποίων ούτε την ύπαρξη και σίγουρα ούτε το έργο τους γνωρίζετε, όπως επισημαίνουν και οι ίδιοι σε επιστολή τους.

Όμως, μαζί μ' αυτές έχετε ξεχάσει και τους μόνιμους κατοίκους των νησιών που επιμένουμε να ζούμε στον τόπο μας» ανέφερε ακόμα η Μίκα Ιατρίδη, ενώ επεσήμανε στον παριστάμενο Υπουργό, κ. Χρυσοχοϊδη, ότι με την αδράνεια του στο θέμα του Ρωσικού Νηογνώμονα, οικογένειες έχασαν το ψωμί τους, ενώ οι τουρίστες, όταν δεν ήξεραν πως θα φύγουν, μετακινούνταν με τουρκικά πλοιάρια.

Και η Μίκα Ιατρίδη κατέληξε ότι αν συνεχιστεί αυτή η πολιτική σε λίγο όλες οι γραμμές θα μετατραπούν σε άγονες.

Ακολουθούν η πρωτολογία και η δευτερολογία της κας Ιατρίδη:

Πρωτολογία:

Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
«Όσοι νομίζουν ότι έχουν βγάλει τη θεωρία ότι η καθημερινότητα δεν έχει καμία σχέση με τη διαφθορά, ας έλθουν εδώ στο Αγαθονήσι. Ας έλθουν και ας δουν τους Φούρνους της Σάμου, τη Λήμνο, την Κάλυμνο, για να διαπιστώσουν πόσο έχουν υποβαθμιστεί οι υπηρεσίες υγείας, παιδείας, αλλά και συγκοινωνιών, των συγκοινωνιών που θα έπρεπε να είναι πρώτης προτεραιότητας γι' αυτούς τους κατοίκους που βρίσκονται στην πύλη της Ελλάδας και δίνουν τη μάχη, μια μάχη εθνική».
Αυτά τα λόγια θα μπορούσαν να είναι τα λόγια οποιουδήποτε Βουλευτή της Αντιπολίτευσης. Αυτά τα λόγια σίγουρα δεν είναι δικά μου. Είναι τα λόγια του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ στις 2 Μαΐου 2009, όταν από το Αγαθονήσι υποσχόταν στους νησιώτες λαγούς με πετραχήλια και όταν έκανε ότι δήθεν νοιάζεται για μας.
Ξέρετε κάτι; Το τραγικό δεν είναι τα ασύστολα ψέματα και οι υποσχέσεις που έδινε τότε ο τωρινός Πρωθυπουργός. Το τραγικό είναι ότι αυτά τα λόγια είναι εξαιρετικά επίκαιρα και αυτό οφείλεται στην αλλοπρόσαλλη πολιτική της Κυβέρνησης, του κ. Παπανδρέου και των Υπουργών του. Αυτή είναι η αλήθεια και αυτή είναι η καθημερινότητα των νησιωτών σε όλο το Αιγαίο.
Κύριε Πρόεδρε, επί δύο χρόνια τώρα η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αγνοεί παντελώς τη νησιωτικότητα. Αγνοεί την έννοια της νησιωτικότητας. Αγνοεί προκλητικά το άρθρο 101, παράγραφος 4, του Συντάγματος. Το γεγονός δεν μας εκπλήσσει. Θυμίζω, άλλωστε, ότι το ΠΑΣΟΚ, όταν ήταν στην Αντιπολίτευση δεν ψήφισε τη συγκεκριμένη διάταξη.
Το ΠΑΣΟΚ θα πει ότι για την κατάσταση φταίει η οικονομική κατάσταση που παρέλαβε από τη Νέα Δημοκρατία, το Μνημόνιο, ότι δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, κλπ. Όμως, θα πρέπει, επιτέλους, σ' αυτήν την Αίθουσα να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Για την απομόνωση της νησιωτικής Ελλάδας δεν φταίει η οικονομική κατάσταση, το Μνημόνιο ή η Τρόικα. Για την απομόνωση της νησιωτικής Ελλάδας φταίει κυρίως η αδικαιολόγητη επιλογή του κ. Παπανδρέου να καταργήσει το μοναδικό Υπουργείο «μίας στάσης», το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Αυτά, βέβαια, τα έχουμε πει ξανά και δεν εννοείτε να τα καταλάβετε. Καταργήσατε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το τριχοτομήσατε. Μετά ιδρύσατε ένα «κουτσουρεμένο» Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων και μετά το καταργήσατε και αυτό και διασπείρατε πάλι τις υπηρεσίες του. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σε δηλώσεις του έθεσε ευθέως θέμα για την αξιοπιστία του κυρίου Πρωθυπουργού σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία. Και έρχεται μετά ο κ. Βενιζέλος για να ζητήσει τη συνδρομή των Ελλήνων εφοπλιστών!
Τελικά, ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής; Το αποτέλεσμα είναι ότι έχετε δημιουργήσει απίστευτη ανασφάλεια στους νησιώτες που βλέπουν ότι αγνοείτε παντελώς την ύπαρξή τους. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχετε διαλύσει όλες τις υπηρεσίες που ανήκαν στο πρώην Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Αν υπήρχε το Υπουργείο, προφανώς και δεν θα προέκυπτε και το πρόβλημα με τα πιστοποιητικά του Ρωσικού Νηογνώμονα, στα οποία αναφέρθηκαν προηγουμένως και οι συνάδελφοί μου. Σε κάθε περίπτωση, το θέμα θα είχε λυθεί σαφώς πιο γρήγορα. Τώρα, μετά από τόσο καιρό, τα περισσότερα πλοία παραμένουν δεμένα.
Εν τω μεταξύ, τα ακριτικά νησιά της Δωδεκανήσου, αλλά και το υπόλοιπο Αιγαίο, έμειναν χωρίς συνδέσεις. Ολόκληρες οικογένειες που ζούσαν και που ζουν απ' αυτή τη δραστηριότητα στα ημερόπλοια, είδαν το εισόδημά τους να χάνεται σε μία περίοδο που περίμεναν πραγματικά να δουλέψουν και ταξιδιώτες -μεταξύ αυτών και ξένοι τουρίστες- δεν μπορούσαν να μετακινηθούν. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ότι ξεκίνησαν για μία ημερήσια εκδρομή από την Κω στη Νίσυρο ή από τη Ρόδο στη Σύμη και έμειναν εκεί. Δημιουργήθηκε τέτοια αναστάτωση που δεν γνώριζαν οι τουρίστες πώς θα γυρίσουν πίσω στα νησιά από τα οποία ξεκίνησαν.
Τι κι αν σας υπέδειξαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τις εφικτές λύσεις; Τι κι αν σας το είπαμε και εμείς; Εσείς σαν Κυβέρνηση δεν κάνατε τίποτα! Αντίθετα, επικαλούμενοι την ασφάλεια των επιβατών, τους αναγκάζετε να επιβιβαστούν σε αμφιβόλου αξιοπλοΐας πλοιάρια.
Κύριε Πρόεδρε, αντίστοιχες είναι και οι επιπτώσεις στην ακτοπλοΐα και ειδικά σε ό,τι αφορά τις άγονες γραμμές. Επειδή, μάλιστα, η φημολογία ή τα δημοσιεύματα είναι πολύ έντονα και ενδέχεται να μειωθούν κατά 20 εκατομμύρια ευρώ περίπου οι άγονες γραμμές για την επόμενη χρονιά, θα ήθελα να έχω την απάντηση του παριστάμενου Υπουργού σ' αυτό το ζήτημα, προκειμένου να μπορέσω να αναφερθώ και στη δευτερολογία μου, αλλά να ενημερωθούμε επίσημα και υπεύθυνα από τον κύριο Υπουργό, αν και αν συνεχιστεί αυτή η πολιτική, απ' ό,τι φαίνεται σε λίγο οι γραμμές θα μετατραπούν όλες σε άγονες.
Ευχαριστώ πολύ.

Δευτερολογία:


Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα να ξεκινήσω με την ερώτηση που μου απηύθυνε ο κύριος Υπουργός, γιατί τα περισσότερα πλοιάρια δεν έχουν κάνει καν αίτηση.
Επειδή ανήκω στη νέα γενιά πολιτικών και επειδή δεν έχω μάθει να λαϊκίζω, αλλά κυρίως να κάνω αντιπολίτευση με λαϊκίστικες κορώνες και πάντα θέλω αυτά στα οποία αναφέρομαι να έχουν μία βάση, αλλά και μια πραγματικότητα, θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι μέχρι και χθες το βράδυ οι περισσότεροι από αυτούς που αγωνιούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα για το τι μέλλει γενέσθαι, έχουν καταφέρει με κάποιον τρόπο να πάρουν τα πιστοποιητικά, προκειμένου να ξεκινήσουν ξανά οι εταιρείες τους να λειτουργούν.
Κυρίως είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι το διάστημα κατά το οποίο έχει προκύψει αυτό το ζήτημα τόσο στη Σάμο, όσο και στα Δωδεκάνησα, τουρκικά πλοιάρια έκαναν τη δουλειά αυτή, προκειμένου να μεταφέρουν τους τουρίστες λόγω του προβλήματος το οποίο προέκυψε.
Θα ήθελα επιπλέον να τονίσω, γιατί αναφέρθηκε προηγούμενα και ο συνάδελφός μου κ. Γαληνός, ότι άλλη μια παράμετρος -επειδή πραγματικά έχετε αναλάβει και το θέμα της ανταγωνιστικότητας- είναι ότι υπάρχουν επίσημα στοιχεία στα οποία πλέον γίνεται λόγος ότι έχει αυξηθεί πολύ και η καταναλωτική μετανάστευση.
Τα περιφερειακά, όμως, επιμελητήριά μας έχουν κάνει λόγο ότι πλέον υπάρχει εκροή πολύ μεγάλου συναλλάγματος σε γειτονικές χώρες, επειδή πραγματικά οι νησιώτες ή οι ορεινές περιοχές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν από το ολοένα αυξανόμενο κόστος ζωής. Νομίζω ότι και αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο θα έπρεπε να δείτε ή πρέπει να δείτε στη συνέχεια.
Επιπλέον, το ζήτημα είναι ότι δεν είναι το ίδιο να επισκεπτόμαστε τα νησιά το καλοκαίρι για τις διακοπές. Άλλο είναι να τα επισκέπτεσαι το καλοκαίρι, προκειμένου να περάσεις καλά και άλλο να ζεις όλο το χρόνο στα νησιά και στα μεγάλα και στα μικρότερα.
Είναι άλλο να ζεις στην ηπειρωτική Ελλάδα και για οτιδήποτε σου συμβεί να μπορέσεις να πάρεις το αυτοκίνητό σου και οδικώς να μεταβείς στην κοντινότερη πόλη και είναι διαφορετικό να περιμένεις μέσα στο κρύο ή μέσα σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες αν θα περάσει το πλοίο της γραμμής.
Βεβαίως, θα ήθελα να πω ότι από την πρωτολογία του ο κύριος Υπουργός εν ολίγοις είπε ότι όλα βαίνουν καλώς με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Νομίζω ότι υπάρχει μία διαφορετική εικόνα, όσον αφορά τουλάχιστον τους πατριώτες μου τους Δωδεκανήσιους, για το πώς είναι αυτή τη στιγμή η κατάσταση στην ακτοπλοΐα και στη σύνδεση μεταξύ των νησιών γενικότερα.
Δυστυχώς, κύριε Πρόεδρε, ο τρόπος που χειρίζεται η Κυβέρνηση το ζήτημα των άγονων γραμμών αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένα σχέδιο. Το πιο πιθανό είναι ότι και σ' αυτό το ζήτημα η Κυβέρνηση θα προχωρήσει σε οριζόντια λύση, όπως οριζόντια κόβει τους μισθούς και τις συντάξεις και όπως οριζόντια πετσοκόβει το εισόδημα των Ελλήνων πολιτών.
Προκειμένου να βάλουμε άλλη μία νότα στο θέμα της απομόνωσης που προανέφερε και ο συνάδελφος από το Νομό Λέσβου, θα σας πω ότι πραγματικά αναρωτιέμαι σαν νησιώτισσα αν με την ίδια ευκολία θα ήμασταν αυτή τη στιγμή στο Βήμα της Βουλής, προκειμένου να συζητάμε ενδεχόμενες μειώσεις δρομολογίων, για παράδειγμα, στο ΜΕΤΡΟ Αττικής ή σε μία αστική συγκοινωνία. Μπορεί να σας ακούγεται λίγο οξύμωρο ή υπερβολή, αλλά για μας τους νησιώτες, αυτήν την αξία έχουν οι ακτοπλοϊκές γραμμές. Για μας τους νησιώτες είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις τις ώρες, τις μέρες και τις συνδέσεις που έχουν τα νησιά μεταξύ τους, διότι τα νησιά μας δεν συνδέονται με γέφυρες. Το Καστελόριζο δεν συνδέεται με οδικό δίκτυο με τη Ρόδο, την Κάσο, την Κάρπαθο, τους Αρκιούς, το Αγαθονήσι, τους Λειψούς, την Κάλυμνο, την Κω.
Συγγνώμη αν ακούγομαι γλαφυρή ή κουραστική, αλλά για μας τους Δωδεκανήσιους ή τους νησιώτες γενικότερα, αυτή είναι η πραγματικότητα. Τόσα νησιά και άλλα τόσα αριθμεί η νησιωτική Ελλάδα. Θα πρέπει αυτά τα ζητήματα να τα δούμε, επιτέλους, με τη δέουσα προσοχή.
Εύχομαι πραγματικά να μη χρειαστεί κανείς από εμάς και τους παριστάμενους Υπουργούς να αρρωστήσει και να έχει την ατυχία ή την τύχη να περιμένει να βρει ένα πλοιάριο ή ένα καΐκι προκειμένου να πάει σε μεγαλύτερο νησί. Αυτό, δυστυχώς, έχει συμβεί πάρα πολλές φορές και σε νεογνά και σε αρρώστους.
Βεβαίως, αυτά συμβαίνουν διότι υπάρχουν και οι καιρικές συνθήκες και δεν μπορούμε να προγραμματίσουμε, αλλά είναι μία κατάσταση στην οποία δεν θα πρέπει να έρθουμε εμείς οι ίδιοι προκειμένου να συνειδητοποιήσουμε πραγματικά ποια είναι η σημασία τόσο του μεταφορικού ισοδύναμου, όσο και της σύνδεσης μεταξύ των νησιών.
Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα για λίγο ακόμα να έχω την ανοχή σας.
Έχουμε φθάσει, βεβαίως, σε οριακό σημείο, διότι η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να κάνει τα στοιχειώδη. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω κάτι και να απαντήσει ο κύριος Υπουργός. Είχα κάνει ερώτηση το Σεπτέμβρη για τις άγονες γραμμές. Το Υπουργείο Οικονομικών δια του κ. Σαχινίδη απάντησε ότι τα κονδύλια έχουν διαμορφωθεί για φέτος -και έχω και την απάντηση, αν θέλετε να τη δείτε- ως εξής: Στα 56,3 εκατομμύρια ευρώ για τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και στα 73,3 εκατομμύρια ευρώ για τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Δηλαδή, σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών και προ ολίγου σύμφωνα με την απάντηση του παριστάμενου Υπουργού, δεν υπάρχει κανένα ζήτημα. Άρα, αναρωτιέμαι για ποιο λόγο δεν έχουν προκηρυχθεί ακόμα οι άγονες γραμμές ή για ποιο λόγο καθυστέρησε η προκήρυξή τους. Άρα, όλα βαίνουν καλώς στις συνδέσεις μεταξύ των νησιών; Για ποιο λόγο τα περισσότερα νησιά έχουν λιγότερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις απ' ό,τι είχαν παλαιότερα;
Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι πριν από κάποια χρόνια η Κάσος και η Κάρπαθος είχαν δύο πλοία να περνούν τακτικά, το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ και το ΠΡΕΒΕΛΗΣ. Πλέον περνά ένα πλοίο σε αραιά διαστήματα. Αυτό μπορείτε να έρθετε και να το διαπιστώσετε κατ' ιδίαν με μία επίσκεψή σας μονοήμερη ή διήμερη στο Νομό Δωδεκανήσου, για να το δείτε και εσείς ιδίοις όμμασι.
Μόνο μία ματιά στα δρομολόγια από τον Πειραιά μας δείχνει ότι ουσιαστικά έχουμε μόνο μία άγονη -κατά το ήμισυ- γραμμή για τις Κυκλάδες και μία αντίστοιχη για τα Δωδεκάνησα. Μιλώ γι' αυτές που εξασφαλίζουν απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά. Είναι σημαντικές αυτές οι συνδέσεις, γιατί όποιος μιλά για ανταποκρίσεις πλοίων μέσα στο καταχείμωνο, απλώς δεν ξέρει την κατάσταση.
Ακόμα δεν έχουμε δει από την Κυβέρνηση ένα συγκεκριμένο σχέδιο και για τις ενδοδωδεκανησιακές και ενδοκυκλαδικές συνδέσεις. Δυστυχώς, έχετε αφήσει τα νησιά, αλλά και τις τοπικές ακτοπλοϊκές εταιρείες στο έλεος του Θεού, των οποίων ούτε την ύπαρξη και σίγουρα ούτε το έργο τους γνωρίζετε, όπως επισημαίνουν και οι ίδιοι σε επιστολή τους. Όμως, μαζί μ' αυτές έχετε ξεχάσει και τους μόνιμους κατοίκους των νησιών που επιμένουμε να ζούμε στον τόπο μας.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφερθώ στο ζήτημα του Καλλικράτη, στο οποίο αναφέρθηκε προηγούμενα και ο κύριος Υπουργός. Δυστυχώς, ο δικός μου ο Νομός, ο Νομός Δωδεκανήσου, με βάση το σχέδιο και το νόμο του Καλλικράτη που είχε φέρει το ΠΑΣΟΚ το προηγούμενο διάστημα στο ελληνικό Κοινοβούλιο, σβήνεται από το χάρτη.
Θα σας παρακαλούσα, κύριε Υπουργέ, να μη συνεχιστεί αυτή η απαξίωση του Νομού Δωδεκανήσου μ' αυτήν την πολιτική, αλλά κυρίως με τη θέση ευθύνης την οποία κατέχετε. Είναι πολύ σημαντικό, γιατί δεν μας αξίζει τέτοια τύχη.
Σας ευχαριστώ πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η αποφυγή ύβρεων και αισχρολογίας είναι ο μόνος περιορισμός για την δημοσίευση των σχολίων σας.
Δεν λογοκρίνονται οποιαδήποτε σχόλια για τις απόψεις σας, τις ιδέες σας ή η γνώμη σας.
Μπορείτε να γράψετε ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ