Σελίδες

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

Η ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ. ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΘΕΣΕ Η ΜΙΚΑ ΙΑΤΡΙΔΗ


Την ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στην Κάλυμνο ζήτησε η Μίκα Ιατρίδη σε ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων με θέμα την ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από την Υπουργό Παιδείας για τη ναυτική εκπαίδευση.
«Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι υπάρχουν και τα Δωδεκάνησα» τόνισε η βουλευτής Δωδεκανήσου απευθυνόμενη στην Υπουργό, και αναφερόμενη στην μακρά ναυτική παράδοση της Καλύμνου η Μίκα Ιατρίδη σημείωσε ότι πρέπει να ιδρυθεί Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στην Κάλυμνο, μια και «σ' αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία το μεγαλύτερο κεφάλαιο για την Ελλάδα, για τα νησιά μας,για μας τους Έλληνες είναι το ανθρώπινο δυναμικό.»
Επιπλέον, τη στελέχωση του Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης - Διάγνωσης και Υποστήριξης Καλύμνου (ΚΕΔΔΥΚ) με έναν εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησε με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η Μίκα Ιατρίδη.
Στην ερώτηση της η βουλευτής αναφέρει ότι επί ένα χρόνο το συγκεκριμένο Κέντρο έχει λειτουργήσει υποδειγματικά και έχει υποστηρίξει 120 μαθητές της περιφερειακής ενότητας Καλύμνου, οι οποίοι έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.


Όμως, η έλλειψη για φέτος εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στο Κέντρο και την αξιολόγηση των μαθητών, γεγονός που καθιστά επιτακτική την ανάγκη για την πρόσληψη του, και, όπως σημειώνει στην ερώτηση της η βουλευτής, «το Υπουργείο,έστω και εντός της πολιτικής των δραστικών και χωρίς συγκεκριμένου σχεδίου περικοπών που εφαρμόζει, οφείλει να εξασφαλίζει την απαραίτητη υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.»

Ακολουθούν η ομιλία και το κείμενο της ερώτησης:"Πριν ξεκινήσω την ομιλία μου θα ήθελα να πω, σε σχέση με αυτά που ακούστηκαν προηγουμένως, πως το θέμα της προσφοράς και της ζήτησης των σχολών στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά την εισαγωγή των παιδιών στις πανελλήνιες, ήταν πάντα ένα ζήτημα διαχρονικό.
Αυτό έχει να κάνει με τις εξελίξεις στην κοινωνία, με τη τεχνολογική επανάσταση γενικότερα και με τις ανάγκες οι οποίες προκύπτουν. Νομίζω ότι αυτή η συζήτηση δεν μπορεί να εξαντληθεί, διότι το βλέπουμε κάθε χρόνο, τα παιδιά να δηλώνουν άλλες σχολές απ' αυτές που επιθυμούν, άλλες σχολές απ' αυτές οι οποίες μπορούν να αποφέρουν τα έσοδα τα οποία χρειάζεται μια οικογένεια και, τελικά, σχολές οι οποίες είτε είναι του μέλλοντος, είτε μένουν κενές χωρίς φοιτητές είτε έχουν υπερπληθώρα και υπερκορεσμό.
Σε μία απ' αυτές σχολές ανήκει και η ναυτική σχολή, για την ακρίβεια το ΕΠΑΛ στην Κάλυμνο, παρόλο που αυτό είναι πολύ οξύμωρο στις μέρες μας και ειδικά στο νομό που έχω την τιμή να εκπροσωπώ, στα Δωδεκάνησα.
Όπου η Κάλυμνος, για παράδειγμα, έχει μια πολύ μεγάλη παράδοση στα ναυτικά, στη ναυτιλία γενικότερα. Γνωρίζουμε ότι εκεί υπάρχει μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη αλιευτική δύναμη. Η ναυτοσύνη των Καλύμνιων είναι γνωστή σε όλους μας, ακόμα και τους γνωστούς σφουγγαράδες.
Υπάρχει λοιπόν εκεί, πραγματικά, λειτουργεί στο ΕΠΑΛ, ένα τμήμα για ναυτικές σχολές, αλλά παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο. Παρόλο, λοιπόν που οι οικογένειες και τα νέα παιδιά μεταναστεύουν, οι οικονομικοί μετανάστες έχουν φτάσει τα επίπεδα της δεκαετίας του '60 στο νησί και στις γύρω περιοχές,παρόλα αυτά, δεν παρουσιάζεται το ίδιο έντονο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο ναυτιλιακό κύκλο του ΕΠΑΛ.
Εφόσον έχει ξεκινήσει η συζήτηση αυτή, για το τι πρέπει να αναμορφωθεί γενικότερα ή να εκσυγχρονιστεί ή το τι πρέπει να κάνουμε προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ειδικά όταν η ναυτιλία μας είναι η βαριά μας βιομηχανία, θα ήθελα εγώ, από τη δική μου πλευρά, σαν βουλευτής Δωδεκανήσου, να υπενθυμίσω ότι υπάρχουν και τα Δωδεκάνησα.
Να υπενθυμίσω ότι πρέπει να δούμε και αυτά τα ζητήματα,διότι πάγιο αίτημα των μόνιμων κατοίκων εκεί είναι η δημιουργία μιας Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού. Μπορεί τα παιδιά στο λύκειο να μη θέλουν να ακολουθήσουν αυτή τη σχολή, αλλά αργότερα αν είναι εφικτή η είσοδος στην Ακαδημία, τότε ναι,να σταματήσουμε και την εκροή εγκεφάλων αλλά και γενικότερα τη ροή του μεταναστευτικού αυτού κύματος.
Είναι ένα πάγιο αίτημα, ας το δούμε κι αυτό, μια παράμετρος είναι. Αλλά, το σημαντικότερο είναι ότι θα πρέπει οι μελέτες, επιτέλους, που συνδέουν την προσφορά των επιστημών με τη ζήτηση που έρχονται από τα παιδιά στην ηλικία των 18 ετών, στην τρίτη λυκείου, να έχουν επιτέλους αποτελέσματα.Είναι ένα ζήτημα, όπως είπα στην αρχή της εισήγησής μου, διαχρονικό και θα πρέπει, όμως, επιτέλους να το αντιμετωπίσουμε, διότι σ' αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία το μεγαλύτερο κεφάλαιο για την Ελλάδα, για τα νησιά μας,για μας τους Έλληνες είναι το ανθρώπινο δυναμικό.
Αν δεν επενδύσουμε τώρα στους νέους ανθρώπους, αν δεν επενδύσουμε στα παιδιά αυτά, τότε η Ελλάδα μας δεν θα μπορεί να ελπίζει σε πολλά. Έχουμε, όμως, τη νέα γενιά η οποία είναι φιλόδοξη, αγωνιά και παλεύει και θέλει απλά από το κράτος την απαραίτητη στήριξη. Σας ευχαριστώ πολύ και είμαι βέβαια ότι θα το λάβετε υπόψη και τον νομό Δωδεκανήσου στην επικείμενη μελέτη του Υπουργείου."

ΕΡΩΤΗΣΗ


Προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

ΘΕΜΑ: «Στελέχωση Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης Καλύμνου»

Στην ακριτική Κάλυμνο λειτουργεί από πέρσι το Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης - Διάγνωσης και Υποστήριξης Καλύμνου (ΚΕΔΔΥΚ), με σκοπό την προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (δυσλεξία, δυσαναγνωσία, κλπ), καθώς και υποστήριξης,πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των γονέων, των εκπαιδευτικών και, βέβαια,της κοινωνίας.
Το ΚΕΔΔΥ Καλύμνου καλύπτει όλη την περιφερειακή ενότητα Καλύμνου και στο διάστημα της λειτουργίας του έχουν αξιολογηθεί 120 παιδιά.Φέτος όμως, δεν έχει διοριστεί εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα το Κέντρο να καλύπτει μόνο τις ανάγκες των παιδιών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επειδή η μέχρι τώρα λειτουργία του Κέντρου είναι υποδειγματική. Επειδή η φετινή έλλειψη εκπαιδευτικού για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην έγκαιρη αξιολόγηση των παιδιών.Επειδή το Υπουργείο, έστω και εντός της πολιτικής των δραστικών και χωρίς συγκεκριμένου σχεδίου περικοπών που εφαρμόζει, οφείλει να εξασφαλίζει την απαραίτητη υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ερωτάται η κα Υπουργός
Ποια άμεσα μέτρα σκοπεύει να λάβει για τη στελέχωση του ΚΕΔΔΥΚ με εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η αποφυγή ύβρεων και αισχρολογίας είναι ο μόνος περιορισμός για την δημοσίευση των σχολίων σας.
Δεν λογοκρίνονται οποιαδήποτε σχόλια για τις απόψεις σας, τις ιδέες σας ή η γνώμη σας.
Μπορείτε να γράψετε ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ