Σελίδες

Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Εξακολουθεί να φιγουράρει στην 1η θέση παγκοσμίως η ελληνική ναυτιλία, παρά την κρίση

       Τι κρίμα που η μεγαλύτερη Ναυτική Δύναμη στον κόσμο, παρά τα όσα πολλά προσφέρει στην οικονομία μας, θα μπορούσε σε σύγκριση με το παρελθόν να προσφέρει απείρως περισσότερα.
       Τους πολύ πάνω από 100.000 ναυτικούς όλων των ειδικοτήτων περασμένων εποχών που συρρικνώθηκαν σε λίγες χιλιάδες αξιωματικούς, εκτός του υψηλού μισθού σε συνάλλαγμα, χάθηκαν θέσεις εργασίας και πόροι από τη διαχείρισή τους  (πράκτορες, ατζέντηδες, αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία κτλ).
       Η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Πειραιά και αλλού, που σχεδόν δεν υφίσταται πλέον, με πάρα πολλές χαμένες θέσεις εργασίας και τεράστια οικονομικά μεγέθη που μεταφέρθηκαν αλλού, αλλά και ο ρόλος του Πειραιά ως ναυτιλιακή έδρα που όχι μονό ποτέ δεν υπήρξε, αλλά αποδυναμώθηκε πλήρως στα απολύτως απαραίτητα για τη λειτουργία γραφείων διεκπεραίωσης.΄
΄      Αυτά και μόνο θα μπορούσαν να τραβήξουν το κάρο της οικονομίας στην ανάκαμψη, αλλά κυρίως να μην φτάναμε εδώ, αφού οι συνέργειες από μια τέτοια εξέλιξη, αν είχε γίνει, θα ήταν τέτοιες και τόσες, που η δομή, η οργάνωση και ο εξορθολογισμός στην οικονομία θα ήταν σημαντικές.       
       Δυστυχώς, όπως κατέστρεψαν κάθε παραγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα, (ενισχύοντας τις εισαγωγές και την οικονομία άλλων χωρών) έτσι δεν κάναμε τίποτε και για την μεγιστοποίηση της ωφέλειας από την μεγαλύτερη ναυτιλιακή Δύναμη στον κόσμο.
Μάκης Αρμενιάκος   


πηγή:defencenet.gr
Εξακολουθεί να φιγουράρει στην 1η θέση παγκοσμίως η ελληνική ναυτιλία, παρά την κρίση
ImageΣύμφωνα με το τελευταίο οικονομικό δελτίο της τράπεζας Alpha ο υπό ελληνική διαχείριση εμπορικός στόλος και παρά τη μείωση του αριθμού των πλοίων εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, τόσο σε αριθμό πλοίων (20% του παγκόσμιου στόλου) όσο και σε μεταφορική ικανότητα.
Σύμφωνα με τον οίκο Clarkson, οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 15% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι σύμφωνα με την Allied Ship- broking, οι Έλληνες

εφοπλιστές αναδείχθηκαν πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2011, σημειώνεται μεταξύ άλλων στο τελευταίο οικονομικό δελτίο της Alpha Bank.
H χωρητικότητα των εμπορικών πλοίων (άνω των 100 κοχ), υπό ελληνική σημαία, αυξήθηκε σε 43.397,6 χιλ. τον Δεκέμβριο του 2011 από 43.364,3 χιλ. τον Νοέμβριο το 2011, έναντι και 27.328 χιλ. κοχ τον Δεκέμβριο του 2000.
Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία μειώθηκε σημαντικά σε 2.014 πλοία τον Δεκέμβριο του 2011, από 2.096 πλοία τον Δεκέμβριο του 2010.Η μείωση του αριθμού των πλοίων, σε ετήσια βάση, προήλθε από την υποχώρηση του αριθμού των φορτηγών, των δεξαμενόπλοιων και των επιβατηγών- λοιπών. Η μείωση του αριθμού των πλοίων οφείλεται κυρίως στην απόσυρση παλαιότερων σκαφών και στην ενσωμάτωση νεότερων και μεγαλύτερων.
Το 2011 όπως και το 2010, το 30% των πλοίων με ελληνική σημαία ήταν ηλικίας κάτω των 10 ετών, ενώ τα άνω των 30 ετών περιορίσθηκαν σε 776 τον Δεκέμβριο του 2011, από 805 τον Δεκέμβριο του 2010.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η αποφυγή ύβρεων και αισχρολογίας είναι ο μόνος περιορισμός για την δημοσίευση των σχολίων σας.
Δεν λογοκρίνονται οποιαδήποτε σχόλια για τις απόψεις σας, τις ιδέες σας ή η γνώμη σας.
Μπορείτε να γράψετε ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ