Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

Σαράντος Ι. Καργάκος Ὁ ἑορτασμός τῆς αθλιότητας

       Ο νοών...νοείτω πρόκειται για ένα καλό blog που σε οδηγεί το link πηγή:skeftikos και αξίζει να μπει στους σελιδοδείκτες σας! 
       Από μια ανάρτηση του  olympia.gr βρέθηκα στα ίχνη του, και από εκεί κατέβασα την ανάρτηση που ακολουθεί.
      Γνωστός ο Σαράντος Ι. Καργάκος και πολύ καλά τα άρθρα του, που έχουμε αναρτήσει και παλαιότερα, όμως αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω κάποιες από τις διαφωνίες μου.
      Ναι! μπορεί μια παρέλαση να γίνει μια εκδήλωση διαμαρτυρίας, χωρίς να σπιλώσει την μνήμη των τιμώμενων νεκρών ηρώων, που τη σπιλώνει περισσότερο, η ατολμία, η αδιαφορία και η ντροπιαστική υποταγή.
      Παραδέχομαι ότι μόνο η φρικαλέες επιθέσεις και αποδοκιμασίες κατά των πολιτικών δεν είναι αρκετές και δεν οδηγούν πουθενά (μόνο στο χάος), αλλά αν είναι συνειδητές ενέργειες  με ιδεολογικό υπόβαθρο και αιτήματα (ακόμα και αν δεν είναι σαφή και επαρκώς μαζικά διατυπωμένα), και λόγω μέτρων καταστολής δεν υπάρχει άλλη ευκαιρία να εκδηλώσεις τη βούληση σου (με δικιά τους ευθύνη) τότε έχεις χρέος να προασπίσεις τη δημοκρατία και να σταματήσεις αυτό που θεωρείς Εθνική καταστροφή με κάθε μέσον και τρόπο, ακόμα και επεισόδια σε μια παρέλαση.
       Εξάλλου θεωρώ ότι η μέγιστη τιμή  στους τιμώμενους ήρωες, είναι η εκδίωξη από την παρέλαση των ανάξιων επισήμων (πολιτικών) που κοροϊδεύουν και προσβάλουν την μνήμη των χιλιάδων τιμώμενων νεκρών και των ελάχιστων ζώντων  μαχόμενων ηρώων.
Μάκης αρμενιάκος


πηγή:skeftikos
ς τό πμε καί λίγο μαρξιστικά. Τήν 28η κτωβρίου «πολαύσαμε» τόν ορτασμό τς θλιότητας καί τήν θλιότητα τοορτασμο. Μία θνική πέτειος δέν εναι... παίτειος. Ο ρωες το ’40-’41 δέν παιτον· παιτον. χι πλς τόν σεβασμό μας λλά τόν ρωισμό μας πρό τν δυσκολιν.

ποδειχθήκαμε «τρέσαντες», πως θά λεγαν ο ρχαοι Σπαρτιάτες. Δηλαδή, ριψάσπιδες. ντί νά ψώσουμε τό νάστημά μας πρό τν δυσκολιν, τό ψώσαμε ναντι τν νεκρν. Καί γίναμε καταγέλαστοι διεθνς. νάξιοι πόγονοι νδόξων προγόνων. Ο ρωες το ’40- ’41 μς χλευάζουν. Εμαστε τά ρέστα, τά «ψιλά» τς νδοξης κείνης γενις. πήρξαμεμνήμονες καί γι’ ατό γνώμονες.  στορική γνώση φέρνει τήν πίγνωση·  στορική γνοια φέρνει τήν πόγνωση.

πήρξαμε πό τν χλευαστικοί πρός τό παρελθόν. λλά  βρις, πως συμβαίνει στήν ρχαία τραγωδία, φερε τήν τίσιν, δηλαδή τήν τιμωρία. σπευσαν πολλοί νά νομάσουν τήν τίσιν ατή κρίση. Πλάνη φρικτή.  νέα μορφή τιμωρίας λέγεταικρισία. ν εχαμε κρίση, κόκκο μυελο, δέν θά εχαμε περιέλθει σέ τέτοια κατάσταση θλιότητας καί ξευτελισμο.

ν εχαμε κρίση θά εχαμε διδαχθε πολλά πό τό πος το ’40. Εχε πε πρός τούς νέους τότε  Παλαμς ποιητικά: «Μεθύστεπό τ’ θάνατο κρασί το ’21». ν μεθούσαμε πό τό θάνατο κρασί το ’40, δέν θά εμαστε οκονομικά βουλιαγμένοι καί διεθνς ξευτελισμένοι. Διότι πήρξαμε δειλοί ναντι ατο πού εναι  πιστότερος καί στιβαρότερος σύμμαχος στή ζωή. Καί μ’ ατό ννο τή δουλειά. Ο ρωες το ’40 καί το ’41 πρξαν ρωες στά πεδία τν μαχν, γιατί σαν ρωες τς βιοπάλης·χι θεσιθρες, καρεκλοκένταυροι τν δημόσιων γραφείων καί τν κηφηνείων.

 ρωισμός το σήμερα πρέπει νά δειχθε χι μέ προπηλακισμούς κείνων πού μέ τήν ψφο του «χειροκρότησε» «γανακτισμένος» λληνικός λαός.  ληθινός ρωισμός πρεπε καί πρέπει νά δειχθε μέ τή σκληρή δουλειά. Τήν θήνα κατά τά Μηδικά σωσαν τά «Ξύλινα τείχη», δηλαδή τά πλοα. ς στραφον ο νέοι πρός τή ναυτιλία, γιά νά δομε σωτηρία. ςκουσθε καί πάλι στά σχολεα σέ ποιητική πόδοση  λόγος το Κων. Κανάρη: «Τίποτ’, ρχόντοι, δέν φελ, μονάχα τό καράβι». Παληκαριά εναι τό νά δαμάζεις τά κύματα, κι χι νά κας τήν λληνική σημαία, νά βάζεις φωτιές καί νά πλατσικολογες τά καταστήματα.

Σήμερα  λλάς σύρεται σάν τό πτμα το Καντάφι πίσω πό τό ρμα μις μς οκονομικς πραγματικότητας. Φτανε καί οξένοι, φτανε καί ο πολιτικοί πού μς πούλησαν ψευδαισθήσεις καί αταπάτες. λλά περισσότερο φταμε μες πού φύγαμεπό τόν αυτό μας, γιά νά γίνουμε τάχα ...Ερωπαοι! Πού ξοστρακίσαμε τήν παράδοση τς νοικοκυρίστικης οκονομίας καί πολιτογραφήσαμε τήν οκονομία τν δανείων, τν πιδοτήσεων, τν χρηστων προγραμμάτων, τς πάτης, τήν ποία εφημιστικά νομάσαμε δημιουργική ( κάτι τέτοιο) λογιστική! μες, πού δημιουργήσαμε τόν πολιτισμό τς σπατάλης, τήν παρακμή τς χλιδς.

πως κ νεότητός μου δέν κολάκευσα τούς πολιτικούς, δέν εμαι διατεθειμένος νά κολακεύσω καί σους τούς ψήφιζαν γιά νάξασφαλίζουν μαρτωλά ρουσφέτια. Τό νά διαλέγεις τήν θνική γιορτή γιά νά προπηλακίσεις τούς «κλέφτες» πολιτικούς, εναι νας εσχημος τρόπος νά ποσυνδεθες πό τούς ρωικούς νεκρούς, πού πάντα μείλικτα θά ρωτον: «Τί κανες σύ;».

δ καί χρόνια στά χωράφια μας, στά κοπάδια μας, στά καράβια μας, στίς βιοτεχνίες, στίς οκοδομές, στά δημόσια ργα δουλεύουν ο ξένοι. Ο ξένοι δουλεύουν· ο λληνες κλέβουν. ννο τούς κοινοτικούς πόρους. Τώρα πού στέρεψαν οκρουνοί, κλέβουν καί ο ξένοι. Κλέβουν καί σκοτώνουν. Διότι μες γίναμε κουλοχέρηδες. Τό χέρι μας δέν ξέρει νά πιάσει κανένα ργαλεο.

Κοροϊδεύαμε πί τη τά παιδιά, πετώντας «βέρτα-κουβέρτα» χρηστα «χαρτιά», πτυχία χωρίς ντίκρυσμα σέ δουλειά. γινε λλάς μιά πέραντη πανεπιστημιούπολη. Πεντακόσια τμήματα πανεπιστημιακν σχολν πλωμένα σ’ λη τήν πικράτεια. Τά παιδιά δέν μάθαιναν τό «πς στρώνουν τραχανά», μάθαιναν μως ν’ πλώνουν τήν ρίδα τους στίς καφετέριες. Διότι μόνον ατές προήχθησαν διά τν πανεπιστημιακν σχολν. Ατές καί τά μπαράκια. Πίστεψαν φελς γονες καί παιδιά τι μέ τέτοια «χαρτιά» θά δον στόν λιο μοίρα. Κι μειναν μοιρα, κακομοίρικα καί κακορίζικα.

Κάποιοι πιδέξιοι νστρούχτορες, πού προσπαθον νά «καναλιζάρουν» τή λαϊκή ργή κατά πάσης προγονικς ξίας –δίως κατά τίς θνικές πετείους–, βρκαν φέτος τήν εκαιρία νά σχημονήσουν κατά τή διάρκεια τν παρελάσεων. λλά δέν εναι ο πολιτικοί ατοί πού τιμνται· εναι ο νεκροί. Εχα γράψει στά διδακτικά μου βιβλία πρό τεσσαρακονταετίας τι ο νεκροί κυβερνον τούς ζντες. ταν μς κυβερνοσαν ο νεκροί, μαστε ζωντανοί. Τώρα πού μς κυβερνον ο τάχα μου ζωντανοί, εμαστε θικά νεκροί.

Ο φαντάροι μας τήν παύριο τς 28ης κτωβρίου το 1940 πήγαιναν στή μάχη μέ τό χαμόγελο στά χείλη. μες χάσαμε τό χαμόγελό μας, χι γιατί θά πρέπει νά πολεμήσουμε λλά γιατί θά πρέπει νά δουλέψουμε. Θεωρ δικαιολογημένη τήν ποιαγανάκτηση. Μπορ νά ρμηνεύσω καί τόν μπτυσμό τν πολιτικν. ταξαν πολλά καλά, πραξαν πολλά κακά. Εναι μωςνοησία, πού σοδυναμεί μέ ατοκτονία, τό νά βεβηλώνεις τίς ερές στιγμές. Θά μο πετε τι ο νόητοι χουν δικαίωμα νά ατοκτονήσουν. Δέν καταστρέφουν τίποτε, διότι δέν εναι τίποτε.

στόσο, ο πιό μεγάλες καταστροφές στήν στορία ξεκίνησαν πό μιά νοησία. Γιά παρηγοριά τίς ρες τοτες τίς πικρές, διαβάζω τήν «Barbara» το Ζάκ Πρεβέρ: «, Barbara, τί βλακεία  πόλεμος...». Κάποιοι μέ τίς μεθοδευμένες βλακεες τους τόν φέρνουν πολύ κοντά... 

Σαράντος Ι. Καργάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η αποφυγή ύβρεων και αισχρολογίας είναι ο μόνος περιορισμός για την δημοσίευση των σχολίων σας.
Δεν λογοκρίνονται οποιαδήποτε σχόλια για τις απόψεις σας, τις ιδέες σας ή η γνώμη σας.
Μπορείτε να γράψετε ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ