Κυριακή, 7 Απριλίου 2013

H ΟΜΙΛΙΑ ΜΙΚΑΣ ΙΑΤΡΙΔΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΣΥΡΟΥ



ΤΣΑΜΠΙΚΑ (ΜΙΚΑ) ΙΑΤΡΙΔΗ
 ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  Ν. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

                                                                           Ρόδος, 7 Απριλίου 2013

ΜΙΚΑ ΙΑΤΡΙΔΗ: «Οι Αγαιοπελαγίτες μπορούμε να πούμε “όχι” στην πολιτική ερήμωσης του Αιγαίου που εφαρμόζει το μνημόνιο».

Σημεία ομιλίας της Βουλευτού Δωδεκανήσου και Τομεάρχη Ναυτιλίας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων στο προσυνέδριο του κινήματος στη Σύρο με θέμα «Ναυτιλία και Νησιωτική Πολιτική».

Τις πάγιες θέσεις των Ανεξαρτήτων Ελλήνων για ισχυρή ναυτιλία με Έλληνες ναυτικούς και την εφαρμογή νησιωτικής πολιτικής για τα συμφέροντα των νησιωτών, εξέφρασε, στο προσυνέδριο του Κινήματος στη Σύρο με θέμα «Ναυτιλία και Νησιωτική Πολιτική», η βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Ναυτιλίας του κινήματος, Μίκα Ιατρίδη.

Στην ομιλία της, η βουλευτής, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων  στη μεγάλη παράδοση της Σύρου στη ναυτιλία και το εμπόριο, ενώ τόνισε ότι ακόμα και τώρα η ΑΕΝ του νησιού βγάζει καπετάνιους που διαπρέπουν στην ακτοπλοΐα και την ποντοπόρο ναυτιλία.

Στη συνέχεια, η Μίκα Ιατρίδη, αναφερόμενη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας που συζητήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή, επεσήμανε ότι η προσέγγιση του στα προβλήματα είναι μονοδιάστατη και δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την τόνωση της μεταφορικής κίνησης στην ακτοπλοΐα και την μείωση της τιμής των εισιτηρίων.

Χρειαζόμαστε μια ισχυρή ναυτιλία με Έλληνες ναυτικούς, τόνισε η βουλευτής Δωδεκανήσου, και μια νησιωτική πολιτική που να απαντά στα ζωτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες και όχι στις ανάγκες ιδιωτικών συμφερόντων που θέλουν να εκμεταλλευτούν υποδομές τις οποίες έχουν πληρώσει οι νησιώτες με τους φόρους τους.

Κλείνοντας την ομιλία της, η Μίκα Ιατρίδη εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι Αιγαιοπελαγίτες μπορούν να πουν όχι στην πολιτική ερήμωσης του Αιγαίου που εφαρμόζεται με το μνημόνιο.

Ακολουθούν σημεία ομιλίας:

Φίλες και φίλοι,

Είναι ιδιαίτερη τιμή για μένα να βρίσκομαι σήμερα ανάμεσα σας, ως Τομεάρχης Ναυτιλίας του κινήματος μας.

Εδώ, στη Σύρο και την Ερμούπολη, σε ένα νησί του οποίου οι κάτοικοι υπήρξαν πρωτοπόροι στη ναυτιλία και το εμπόριο, πολύ πριν τον Πειραιά. Είμαστε σήμερα εδώ, για να μιλήσουμε για τη ναυτιλία και τη νησιωτική πολιτική.

Εδώ, από όπου ξεκίνησε η πρώτη Ατμοπλοϊκή Εταιρεία της Ελλάδας το 1857, η «Ελληνική Ατμοπλοΐα». Εδώ, δίπλα μας, στο Νεώριο, όπου το Σεπτέμβριο του 1892 ξεκίνησε η ναυπήγηση του ατμόπλοιου «Αθηνά», από τον Τζων Μακ Δούαλλ και Γουλιέλμο Βάρβουρ. Εδώ, όπου πραγματοποιήθηκε και η πρώτη καταγεγραμμένη απεργία.

Είμαστε εδώ σε μια πόλη που ευτύχησε να έχει πλούσιους αστούς που νοιάστηκαν για τον τόπο τους. Μια βόλτα στην πλατεία Μιαούλη και το Δημαρχείο, στα Βαπόρια, στο θέατρο Απόλλων, δείχνει έναν απαράμιλλο συνδυασμό πλούτου και πολιτισμού, που τόσο λείπει από τη χώρα μας σήμερα.

Και βέβαια, είμαστε εδώ σε ένα νησί που με τη σχολή του συνεχίζει και βγάζει φουρνιές καπεταναίων, που διέπρεψαν και διαπρέπουν στην ακτοπλοΐα μας και τα ποντοπόρα.

Φίλες και φίλοι,

Δεν θα μακρηγορήσω. Η πραγματικότητα έχει ως εξής:

Η κυβέρνηση προχώρησε στην επανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Και καλώς το έκανε. Η επανασύσταση του Υπουργείου προβλεπόταν, άλλωστε, στην εθνική μας αντιπρόταση.

Όμως, με το νομοσχέδιο που πέρασε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή, η ναυτιλία μας και η ακτοπλοΐα μας μπαίνουν σε περιπέτειες.

Η μόνη λύση που κατάφερε να δώσει το Υπουργείο ήταν να δημιουργήσει συνθήκες ευελιξίας τόσο στις συνθέσεις και τις συμβάσεις των πληρωμάτων, όσο και στις δρομολογήσεις των πλοίων. Δεν έκανε καμία παρέμβαση για την ουσιαστική μείωση του κόστους μεταφοράς, και να αυξηθεί η μεταφορική κίνηση που είναι και το βασικό και ουσιαστικό ζητούμενο.

Με τις ρυθμίσεις του Υπουργείου είναι βέβαιο ότι: Περισσότερα πληρώματα θα οδηγηθούν στην ανεργία. Λιγότερα δρομολόγια θα υπάρξουν για τα νησιά μας. Το χειμώνα, θα ψάχνουμε βαπόρια οι νησιώτες για να μετακινηθούμε προς την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και μεταξύ των νησιών μας.

Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Αυτή την εξηγήσαμε με  οικονομικά στοιχεία στον αρμόδιο Υπουργό στην Επιτροπή. Του εξηγήσαμε και του είπαμε ότι η μείωση του εργατικού κόστους θα ωφελήσει μόνο κατά 3% έως 6%.

Όταν το κόστος των καυσίμων αντιστοιχεί στο 60% έως 70% του συνολικού κόστους λειτουργίας των ακτοπλοϊκών πλοίων.

Του προτείναμε, να μειώσει τον ΦΠΑ στα εισιτήρια. Είναι δυνατόν να κρατά το ΦΠΑ στο 13% για τους επιβάτες και στο 23% για τα οχήματα;  Όταν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ο μέσος όρος κινείται στο 10%;

Όμως δεν μπορεί να το κάνει. Και δεν μπορεί γιατί δεν αφήνει η Τρόικα. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Ακόμα, καμία παρέμβαση δεν έχει γίνει για την τιμή των καυσίμων. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου τους, που δίνουν και αυτοί των αγώνα τους, επανειλημμένα έχουν ζητήσει να ελεγχτούν οι μηχανισμοί που καθορίζουν την τελική τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα. Τίποτα, μα απολύτως τίποτα δεν έχει γίνει.

Αντίθετα το Υπουργείο θεωρεί ότι αν μειώσει τις συνθέσεις θα δώσει λύση στο πρόβλημα. Μα, και το μισό πλήρωμα κάθε πλοίου να απολύσει, αυτό δεν φτάνει για να καλύψει το κόστος καυσίμων του για να πάει και να έρθει στη Μυτιλήνη δύο φορές.

Φίλες και φίλοι,

Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, θέλουμε μια ισχυρή ναυτιλία.

Μια ναυτιλία, όμως, στην οποία έχουν θέση οι Έλληνες ναυτικοί. Μια ναυτιλία που δεν θέλει να τους μετατρέψει σε Φιλιππινέζους, ή Ινδονησιάνους.

Θέλουμε, επίσης, και την εφαρμογή μιας νησιωτικής πολιτικής για τους νησιώτες και όχι τους ιδιώτες που καιροφυλακτούν για το ξεπούλημα των κερδοφόρων λιμανιών μας και, βέβαια, αδιαφορούν για τα μικρά λιμάνια των μικρών νησιών στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.

Φίλες και φίλοι, πολύ συνοπτικά θα αναφέρω ορισμένες από τις προτάσεις μας για τη νησιωτική πολιτική και τη ναυτιλία:

·        Τη διατήρηση του καθεστώτος των μειωμένων κατά 30% συντελεστών ΦΠΑ για τα νησιά μας. Το λέω αυτό γιατί στο Μνημόνιο προβλέπεται καθαρά η κατάργηση τους. […]
·        Συντελεστής 5% για το εγχώριο τουριστικό πακέτο και την Ελληνική κρουαζιέρα (διαμονή – εστίαση – υπηρεσίες), τις ναυτιλιακές εργασίες και υπηρεσίες, τα αγροτικά, κτηνοτροφικά και αλιευτικά προϊόντα.
·        […] ειδική νομοθετική ρύθμιση για τη θέσπιση ειδικού φορολογικού καθεστώτος σε όλα τα νησιά της παραμεθορίου για τις εταιρίες που θα μεταφέρουν εκεί τη φορολογική τους έδρα για τουλάχιστον 10 έτη και με την υποχρέωση της κατ’ ελάχιστον πρόσληψης του 50% του προσωπικού τους από Έλληνες.
·        Την προώθηση κατασκευής πλοίων για την ακτοπλοΐα, από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί υπό προϋποθέσεις μέχρι και το 90% του κόστους ναυπήγησης […]
·        Εδώ επιτρέψτε μου να πω ότι τα ναυπηγεία του Νεωρίου μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο. Σαν τομεάρχης Ναυτιλίας είχα καταθέσει ερώτηση για την περεταίρω αξιοποίηση του Νεωρίου σε συνεργασία με τα Ναυπηγεία στην Αττική. Τα αρμόδια Υπουργεία ακόμα το μελετούν.
·        Μείωση του ΦΠΑ για τα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων.[…]
·        Να στηριχθεί περισσότερο το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ειδικά από τη στιγμή που οι κυβερνώντες περηφανεύονται ότι εξασφάλισαν τη «ρήτρα νησιωτικότητας».
·        Ρύθμιση των δανείων των νησιωτών αγροτών και εφαρμογή των αντίστοιχων ευρωπαϊκών προγραμμάτων που τους αφορούν κατά προτεραιότητα. […]
·        Το κράτος να συμμετέχει ενεργά (πχ, μέσω της επιδότησης εισφορών κοινωνικής ασφάλισης) στη μείωση του εργατικού κόστους για τα πλοία.
·        Να υπάρξει ουσιαστική αναβάθμιση των ΑΕΝ. Εδώ θα μπορούσε να βοηθήσει και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με παροχή δωρεών και δυνατότητα ελέγχου του τρόπου με τον οποίο αυτές αξιοποιούνται. Η σκέψη για την δημιουργία ιδιωτικών ΑΕΝ, σε αυτό το κλίμα ύφεσης που οι γονείς δεν μπορούν να καλύψουν βασικά κόστη επιβίωσης, δεν είναι η καλύτερη δυνατή.
·        Η όποια αξιοποίηση λιμανιών πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνεται ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε λιμανιού και τις συνθήκες που το διέπουν. Είμαστε αντίθετοι στις ομαδοποιήσεις που προωθεί το Υπουργείο, οι οποίες κατ’ ουσία, διευκολύνουν το ξεπούλημα προς τους ιδιώτες, νοθεύουν τον ανταγωνισμό και, τελικά, αφήνουν στο περιθώριο τα λιμάνια στα μικρά νησιά. […]

Σε κάθε περίπτωση, η ναυτιλία και η νησιωτική πολιτική δεν μπορεί να συνδυαστεί με την πολιτική που εφαρμόζεται με βάση το Μνημόνιο. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Βλέπουμε ότι με το Μνημόνιο το Αιγαίο μπαίνει στο περιθώριο.

Και, βέβαια, την ίδια στιγμή, τουρκικά επιχειρηματικά συμφέροντα σκέφτονται να αξιοποιήσουν τη μνημονιακή πολιτική και να μπουν στις υποδομές μας, υποδομές που έχουμε πληρώσει εμείς, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες.

Φίλες και φίλοι,

Ως Αιγαιοπελαγίτες έχουμε την υποχρέωση να συνεχίσουμε την παράδοση και την κληρονομιά των γονιών μας.

Εμείς πιστεύουμε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Μπορούμε να πούμε όχι στην πολιτική ερήμωσης του Αιγαίου που εφαρμόζει το Μνημόνιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η αποφυγή ύβρεων και αισχρολογίας είναι ο μόνος περιορισμός για την δημοσίευση των σχολίων σας.
Δεν λογοκρίνονται οποιαδήποτε σχόλια για τις απόψεις σας, τις ιδέες σας ή η γνώμη σας.
Μπορείτε να γράψετε ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ