Από το πολιτικό γραφείο της κ Μίκα Ιατρίδη λάβαμε το παρακάτω δελτίο τύπου.
.κι αποχαιρέτα το, το «μεταφορικό ισοδύναμο» που χάνεις!
Γράφει η Μίκα Ιατρίδη
Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης του, ο Πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι θα εφαρμόσει το «μεταφορικό ισοδύναμο» στα νησιά, για τη μείωση του κόστους μετακίνησης που πληρώνουν οι πολίτες στις νησιωτικές περιοχές της χώρας. Την ίδια στιγμή, από τα θεωρεία της Βουλής δήμαρχος ακριτικού νησιού της Δωδεκανήσου σήκωνε το χέρι του ψηλά ως ένδειξη ικανοποίησης για την εξέλιξη αυτή.
Βέβαια, ούτε ο ίδιος ο δήμαρχος μπορούσε να φανταστεί ότι η υπόσχεση για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου εντασσόταν απλώς ως κρίκος στην αλυσίδα μιας ασύστολης ψευδολογίας, υποσχεσιολογίας και σκόπιμης παραπλάνησης του ελληνικού λαού και των νησιωτών, προκειμένου το ΠΑΣΟΚ να κερδίσει τις εκλογές.
Στην ίδια αλυσίδα εντασσόταν και η δήλωση του κ. Παπανδρέου στο Αγαθονήσι, πριν τις εκλογές, για τη σημασία των συγκοινωνιών, «που θα έπρεπε να είναι πρώτης προτεραιότητας γι' αυτούς τους κατοίκους που βρίσκονται στην πύλη της Ελλάδας και δίνουν τη μάχη, μια μάχη εθνική.»
Στην ίδια αλυσίδα εντασσόταν και οι κατά καιρούς δηλώσεις της τότε Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ότι θα χρησιμοποιηθούν πόροι από το ΕΣΠΑ προκειμένου να ναυπηγηθούν πλοία για την κάλυψη των γραμμών των Αιγαίου.
Στην ίδια αλυσίδα εντασσόταν και η αδικαιολόγητη κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η συνακόλουθη τριχοτόμηση του και, τελικά, η ίδρυση νέου Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, το οποίο όμως αδυνατεί στοιχειωδώς να ολοκληρώσει τους διαγωνισμούς για τη δρομολόγηση πλοίων στις άγονες γραμμές, αλλά και να επιτελέσει τις βασικές λειτουργίες που, χωρίς πρόβλημα, διεκπεραιώνονταν από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Έτσι η κατάσταση στην ακτοπλοΐα της Δωδεκανήσου όπως τη ζούμε όλοι μας, αλλά και όπως την περιγράφουν με τις επιστολές τους οι δήμαρχοι των μικρών νησιών, όχι μόνο στα Δωδεκάνησα αλλά και σε ολόκληρο το Αιγαίο είναι απείρως χειρότερη. Και το χειρότερο όλων είναι ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παραδέχεται ουσιαστικά την ανικανότητα της προβλέποντας στο προσχέδιο νόμου με τίτλο «Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός και λοιπές διατάξεις» τη δυνατότητα στον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων να μπορεί να συνάπτει σύμβαση ή συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας διάρκειας τριών έως πέντε ετών για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένης γραμμής ή γραμμών στην περίπτωση που οι αντίστοιχοι διαγωνισμοί κηρύσσονται άγονοι.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Μια κυβέρνηση που αυτοσχεδιάζει σε βάρος των νησιωτών γνωρίζοντας, ταυτόχρονα, ακόμα και πριν τις εκλογές, ότι το κόστος εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου ήταν πολύ υψηλό, περίπου στο 1,5 δισ. ευρώ το χρόνο, ποσό που ακόμα και αν δεν ήμασταν εντός του μνημονίου, θα ήταν πολύ δύσκολο να καλυφθεί. Βέβαια, το ΠΑΣΟΚ δεν είχε κανένα πρόβλημα να σπεκουλάρει και σε αυτό το σημείο.
Και τα ερωτήματα που, αναπόφευκτα, προέκυψαν για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ήταν τα εξής. «Πως θα ξεγελάσουμε για άλλη μια φορά τους "ιθαγενείς" νησιώτες;» «Πως θα καλύψουμε ένα ακόμα ασύστολο ψέμα μας;». «Πως θα χρυσώσουμε το χάπι και πως θα μιλήσουμε για πολιτική που μειώνει τα εισιτήρια;»
Και η απάντηση που όλοι περίμεναν ήρθε, πάλι, δια στόματος του κ. Πρωθυπουργού, στην ομιλία του στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Καταργούνται οι κρατήσεις υπέρ τρίτων στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο και αναμένεται έτσι μείωση της τιμής του κατά 10%.
Αναμφίβολα, η κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο είναι θετικό μέτρο και η οποιαδήποτε μείωση είναι ευπρόσδεκτη. Θα είναι όμως έτσι; Ήδη οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών μιλούν με σκεπτικισμό τόσο για την τιμή του πετρελαίου όσο και για το γενικότερο ύψος της φορολογίας στα εισιτήρια. Θέματα που, φυσικά, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν κάνει κουβέντα. Συνεπώς, ας περιμένουμε για να δούμε κατά πόσο η αναμενόμενη μείωση θα έχει πραγματικό αντίκρισμα.
Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη της στα Δωδεκάνησα θα μπορούν να μιλούν με μεγάλη χαρά για τη μείωση(;) των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, η ουσία όμως είναι ότι οι νησιώτες αποχαιρετούμε οριστικά το μεταφορικό ισοδύναμο που χάνουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η αποφυγή ύβρεων και αισχρολογίας είναι ο μόνος περιορισμός για την δημοσίευση των σχολίων σας.
Δεν λογοκρίνονται οποιαδήποτε σχόλια για τις απόψεις σας, τις ιδέες σας ή η γνώμη σας.
Μπορείτε να γράψετε ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ