Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΜΕ> Ζημιές 64 εκατ. ευρώ το εξάμηνο για τα πολυδανεισμένους εκδότες!..

       Τα ΜΜΕ, όχι μόνο στην Ελλάδα, είναι ένας σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα ελέγχου της πληροφορίας και διαμόρφωσης της κοινής γνώμης.
       Χειραγωγώντας τις κοινωνίες, αποφασίζουν και επιβάλλουν τα σχέδια τους εις βάρος των λαών που εκμεταλλεύονται, και με τη ψευδαίσθηση ενός ψευτο-δημοκρατικού συστήματος,  τον καθιστούν συνένοχο της κακής πορείας που αυτοί τον οδηγούν!  
       Η αποδοκιμασία του κόσμου (έστω και σε περίοδο κρίσης) των φερέφωνων (ΜΜΕ) του σάπιου συστήματος εξουσίας, μόνο θετικές επιπτώσεις μπορεί να έχει.
Μάκης Αρμενιάκος      

ΜΜΕ> Ζημιές 64 εκατ. ευρώ το εξάμηνο για τα πολυδανεισμένους εκδότες!..



«Ρέει το αίμα» στα media – Ζημίες 64 εκατ. στο εξάμηνο
Πτώση κύκλου εργασιών κατά 28,3% και συνολικές ζημίες 64,2 εκατ. ευρώ σημείωσαν μέσα σε ένα εξάμηνο οι οκτώ εισηγμένοι Όμιλοι που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μέσων μαζικής ενημέρωσης.


Η εικόνα των αποτελεσμάτων συμπληρώνεται και από άλλα δύο στοιχεία: Πρώτον, το ύψος των ζημιών των 64,2 εκατ. ευρώ ήταν περίπου διπλάσιο από το αντίστοιχο περυσινό, παρά τα προγράμματα αναδιάρθρωσης και παρά τις κινήσεις περιορισμού των λειτουργικών δαπανών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Και δεύτερον, οι ζημίες «μεταφράστηκαν» για τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου και σε αρνητικές ταμιακές ροές (-45,6 εκατ. ευρώ, αθροιστικά) γεγονός που με τη σειρά του επηρεάζει τη ρευστότητα των εταιρειών (στοιχεία ανά εταιρεία στον παρατιθέμενο πίνακα).
media-budjets
Η εικόνα αυτή των αποτελεσμάτων έρχεται να ανοίξει ένα νέο κύκλο συζητήσεων σχετικά με τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα ορισμένων επιχειρήσεων του κλάδου, ιδίως όταν οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως τόσο η υποχώρηση των πωλήσεων στα περίπτερα, όσο και τα έσοδα από διαφημίσεις δεν θα επιδείξουν τάση ανάκαμψης τουλάχιστον κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011. Ενδεικτικές άλλωστε είναι οι εκτιμήσεις των ίδιων των εισηγμένων εταιρειών
Έτσι, η διοίκηση του ΔΟ Λαμπράκη εκτιμά πως «κατά το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης 2011 θα εξακολουθήσουν οι πτωτικές τάσεις που επικρατούν στην εκδοτική αγορά. Η συνολική αγορά της διαφήμισης εκτιμάται ότι θα κινηθεί επίσης με πτωτικούς ρυθμούς, το ίδιο και οι κυκλοφορίες των εντύπων. Ο ανταγωνισμός αναμένεται ότι θα παραμένει οξύς μεταξύ των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης και θα ενταθεί από την ενισχυμένη παρουσία και την αύξηση της δημοτικότητας των νέων μέσων ενημέρωσης, στα οποία περιλαμβάνονται το διαδίκτυο, η κινητή τηλεφωνία, κ.α. Αυτό ενδέχεται να πιέσει περαιτέρω τα περιθώρια λειτουργικών κερδών και την αποδοτικότητα των εκδοτικών εταιρειών με επιπτώσεις στη συνολική τους οικονομική κατάσταση». Σ


Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης της Τεγόπουλος, για το Β’ εξάμηνο του 2011:
α) τα έσοδα από την κυκλοφορία θα παραμείνουν στα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου
β) θα συνεχιστεί η μείωση των εσόδων από διαφήμιση σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο με ρυθμό περίπου του πρώτου εξαμήνου του 2011.


Στην Καθημερινή εκτιμούν πως «οι επιπτώσεις της κρίσης στην αγορά, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα συνεχιστούν και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011» και για το λόγο αυτό έχει ξεκινήσει να υλοποιεί μια σειρά από μέτρα.


Στην Τηλέτυπος (Mega Channel) πιστεύουν πως «η σοβούσα οικονομική κρίση δεν εμφανίζει ακόμη ενδείξεις ανάκαμψης. Οι επιπτώσεις επί της διαφημιστικής δαπάνης συνεχίζουν μάλλον επιδεινούμενες. Σ’ αυτό συμβάλλει και η τρέχουσα καλοκαιρινή περίοδος με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.


Οι ελπίδες μετατίθενται για το δ’ τρίμηνο της χρήσεως. Δεδομένης εν τούτοις της περιορισμένης πιθανότητας αναστροφής του γενικότερου οικονομικού κλίματος εντός των προσεχών μηνών, το ενδεχόμενο σημαντικής βελτίωσης των μεγεθών κατά το β’ εξάμηνο αντιμετωπίζεται με συγκρατημένη αισιοδοξία».
euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η αποφυγή ύβρεων και αισχρολογίας είναι ο μόνος περιορισμός για την δημοσίευση των σχολίων σας.
Δεν λογοκρίνονται οποιαδήποτε σχόλια για τις απόψεις σας, τις ιδέες σας ή η γνώμη σας.
Μπορείτε να γράψετε ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ